Penaja

Thursday, August 25, 2011

19
Komen
Belajar Loghat Nogori Part 3

Assalamualaikum semua pembaca kacak dan cantek..

Dah seminggu kan aku tak update blog. haih sekarang ni rasa malas semacam je nak update. mood blogging dah kurang sangat sekarang ni tak tau la kenapa. nak kata mood raya takde la eksaited sangat pun nak beraya ni kan. harap korang semua dapat bagi duit semangat kat aku supaya lebih rajin ye. hehe

Walaupun malas aku tetap menggagahkan diri yang tak berapa nak taf ni untuk membuat entri yang seterusnya dalam belajar loghat nogori yang dah memasuki part ketiga ye. bagi sesiapa yang belum tengok part yang sebelumnya sila klik link di bawah ni ye.


Ok dah tengok part sebelum ni kan. part kali ni aku akan teruskan dengan mengajar perkataan yang hanya terdapat di Negeri Sembilan je. tapi aku tak tau la kalau ada negeri lain yang guna perkataan ni jugak ke kan. perkataan yang aku nak ajar pada hari ni ialah :

1. Bega = Degil
contoh ayat :

"Eden tengok Syazwan Syafiq ni bega boto la"
maksud : "Saya tengok Syazwan Syafiq ni degil betul la"

2. Jobo = Poyo
contoh ayat : 

 "Hans Hanis ni jobo boto la den tengok"
maksud : "Hans Hanis ni poyo betul la aku tengok"

Untuk lebih pemahaman korang yang selalu baca tak berapa nak kena dengan bunyi dia yang sebenar ni macam biasa la tengok video yang aku sediakan ni ye. 



Ok cukuplah sekadar ni entri aku untuk hari ni. aku ingat macam nak buat video ucapan raya nanti. ada yang setuju tak?? kalau aku buat dalam loghat nogori amacam??

Jangan lupa like page aku ye. kesian aku takde yang nak like. haha

*raya lagi beberapa hari tapi mood cam takde sangat pun mungkin ni petanda aku makin matang kot. HAHA

19 puji si kacak:

SyazwanSarawak said... [Reply to comment]

den tak bega, malahan tak jobo >.<
okbai

tomatokering :) said... [Reply to comment]

atoiii gugur jantung tgk si kacak mcm YB daaa .. hahahaha ;p

sokonggggggg seratoslimaplohnamperatus !

mira syira said... [Reply to comment]

hahahah.. siyes.. kali ni cam de org geletek2 ginjal aku.. huhu.. tp kurang sikit lah tangan kau naik2 cam vdeo arituh..

kau ni mmg sopan santun eh.. segan i tengok video u yawwww..;)

Hans said... [Reply to comment]

owh
ko kata aku poyo la skrg nih???
sentapppp!!!

Saiazuan said... [Reply to comment]

hoho apo kono eh jang?

Muslimah Optimis said... [Reply to comment]

nak tengok ucapan tok muda dalam loghat nogori...

ngui..ngui..ngui

hud said... [Reply to comment]

hahaha bingai,,

Pn. Sheila said... [Reply to comment]

o... itu loghat N9 er... br tau...

fiq. said... [Reply to comment]

aku tergelak,hahaha,,
kenapelah kau bangkitkan perkataan lain yang tak same langsung dengan jobo tu,haha

yey,aku nak video ishtihar raye weh,,agaga

Miss Dolce and Gabbana said... [Reply to comment]

yess hari ini dapat perkataan baru.

Eden tak bega dan juga tak suka dengan orang yg suka buat muka jobo :P

Nak tangok video raya pulak.

#okbai

Miss Dolce and Gabbana said... [Reply to comment]

yess hari ini dapat perkataan baru.

Eden tak bega dan juga tak suka dengan orang yg suka buat muka jobo :P

Nak tangok video raya pulak.

#okbai

namaakulynn said... [Reply to comment]

ahhaa. ok tambah vocab! :D

Syahir Ramli said... [Reply to comment]

nk sobot jobo tu kono tokan an sket urop "O" tu...klau tak, buruk bona lak bunyik eh tu nnt...

merahitujambu said... [Reply to comment]

kamu ngutuk bahasa ibondaku eh...

salam syawal

syAzAnA said... [Reply to comment]

umangaiiii! hebat lah ekauu. haha. toruskan yoooo. peacee!

dayahremlee . achik . :) said... [Reply to comment]

haha .. xpe x meraih undi pun .. den tetap undi hehe . :)..


dh like page hehe ..

cpt wt video rya lak ..

Hassanal Haris said... [Reply to comment]

haha...matop2....buek lagu dalam nismilan best jgk....cadangan ak ..peminat setia.....hehe

Dhiya Fariza said... [Reply to comment]

degil tu dgr parents sebut ekau ni dogey boto. pun boleh kan?

Urzain Hussain said... [Reply to comment]

haha~
joke je..^^

Penaja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

apesal.com

 

Blog Si Kacak Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger