Penaja

Monday, November 22, 2010

4
Komen
ketiadaan air~~

salam semua....

hari ni lebih kurang pukul 12 tengah hari tiba2 je takde air.. nasib baik la aku mandi awal hari ni.. tapi mandi untuk sesi pagi dah settle tapi masalah untuk mandi petang yang timbul.. air takde lagi sampai saat aku tengah buat post ni..

mujurlah badan aku takde la bau2 yang kurang menyenangkan sekarang ni.. pegi kafe pun takde gadis yang tunjuk reaksi pelik bila aku lalu sebelah diorang.. untuk rujukan aku tak pakai apa2 minyak wangi pun sekarang ye(dengan nada yang agak belagak)hek3

ok aku nak kurangkan merepek.. walaupun takde air sekarang ni aku berfikiran positif je walaupun aku terpaksa tahan nafsu aku nak berak bersihkan diri..

antara hikmah takde air sekarang ialah : 
  1. aku turun ke surau untuk menunaikan solat..
  2. aku mempelajari kesusahan orang lain seperti mereka yang berada di padang pasir tu..
  3. aku belajar mensyukuri nikmat Allah sebab sekarang salah 1 nikmat aku tengah kena tarik..
  4. aku belajar untuk duduk diam sebab nak elakkan perpeluhan yang boleh mendatangkan bau badan..
                                                      air oh air keluarlah dikau....

ini adalah antara perkara yang aku pelajari sepanjang takde air ni.. ingatlah bahawa kehidupan itu indah.. tak perlulah kita marah2 atau mencarut bila mendapat dugaan kerana ia hanya akan memudarkan keindahan itu..

*harap-harap esok ada air sebab aku perlukan air untuk mandi esok..
**rambut agak berserabut sekarang sebab tanpa air sukar untuk aku menyikat rambut dengan rapi..huk3

4 puji si kacak:

nanie said... [Reply to comment]

kalau tade air,xtrun peg surau ke?;P

muhamadsufian89 said... [Reply to comment]

turun tapi hari jumaat baru turun..solat jumaat.. :p

teh o ais milo said... [Reply to comment]

mmg xmandi satu umah..kah3!!~~

muhamadsufian89 said... [Reply to comment]

teh o ais milo: dah mandi dah sekarang..pukul 11 semalam air kembali ke rumah tau..hehe

Penaja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

apesal.com

 

Blog Si Kacak Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger