Penaja

Monday, November 22, 2010

2
Komen
exam..oh..exam...

ok esok atau lebih tepatnya 22 November 2010 budak2 U aku akan exam.. aku nak ucapkan selamat berjaya dan semoga menjawab exam dengan tenang kepada semua..

ok di sini aku menyediakan beberapa tips untuk exam yang aku selalu dengar dari kebanyakan orang..antara tipsnya adalah :

sebelum exam :

  1. pastikan mendapat tidur yg cukup pada hari sebelumnya..
  2. jangan study sampai lewat malam supaya otak tu dapat rehat dengan cukup..
  3. banyakkan solat sunat dan berdoa kepada Allah semoga dipermudahkan segala urusan.
  4. minta maaf daripada kawan2 dan sesiapa sahaja yang dikenali bagi mengelakkan daripada situasi blur tiba2 ketika sedang exam..
  5. pastikan barang untuk exam disediakan dengan secukupnya bagi mengelakkan keadaan tak bawa pen pulak..(susah pulak nak mintak pen kat orang sebelah nanti)
semasa exam :

  1. baca doa sebelum menjawab soalan.
  2. baca soalan dengan teliti sebelum menulis jawapan..
  3. mengelakkan daripada memotong jawapan dengan banyaknya sebab nanti pening pemeriksa nak baca jawapan yang serabut tu..
  4. buat double check untuk setiap jawapan yang telah dibuat dan pastikan semua soalan telah dijawab(jawab je semua soalan walaupun salah janji nampak penuh)hehe
selepas exam :

  1. bertawakal dan berdoa banyak2 semoga jawapan korang betul la ye..
  2. jangan berbincang jawapan selepas exam ditakuti kalau jawapan korang banyak tak sama dengan kawan2 nanti tak pasal2 korang jadi down dan ini akan melemahkan mental korang..
ini sahaja tips dari aku untuk entri kali ni.. aku main bagi je tips ni padahal aku tak ikut sangat pun..harap korang ikut la tips ni ye..hehe

             korang yang malas study tu malu sikit kat budak ni sebab budak ni rajin..

*aku ni macam tak exam pulak rilek je ni..
**harap2 dapat result yang bagus sem ni..amiin~

Penaja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

apesal.com

 

Blog Si Kacak Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger